Wytrawne placuszki dyniowe z karmelizowaną gruszką

Coraz krótsze dni, coraz słabsze światło słoneczne, ciemne poranki, rześkie powietrze. Może mniej energii, może więcej melancholii, może bardziej sucha skóra, blada cera, matowe, suche włosy.
Może, ale niekoniecznie. W naturze jest równowaga – jesień oprócz depresyjnych nastrojów, chłodu i coraz mniejszej ilości światła niesie też wszystko, co może pomóc nam sobie z tym poradzić. Odpowiednio wykorzystane jesienne warzywa i owoce  sprawią, że ta jesień może być blasku, światła, piękna i radości

Czytaj dalej

Sałatka z buraków, awokado i marakui

Anita wyjechała służbowo do Francji, by obcować z najwyższymi osiągnięciami francuskiej kultury – czyli winem i serami (tak, taki jest cel jej podróży), ale nie zostawiła nas z pustymi rękami. Na pociechę została nam sałatka z buraków, marakui, pomarańczy i awokado. I natki. Bez natki nie ma zabawy, pamiętacie? Sałatka zainspirowana zdaje się podróżą na Martynikę, a może i nie, nie będę teraz zawracać Anicie głowy, raczej ma lepsze rzeczy do roboty

Czytaj dalej

… i pewnie nawet nie wiesz, że narzekanie niszczy Twój mózg…

Spotkałam się ostatnio ze zdaniem, że narzekanie jest ulubioną rozrywką Irlandczyków, ale obawiam się, że my, Polacy, w tej konkurencji nie pozostajemy za nimi zbyt daleko w tyle.
Tymczasem, jeśli chcemy lepiej żyć, jeśli chcemy być szczęśliwsi, dobrze byłoby przestać narzekać – i to natychmiast.  Z badań niestety wynika, że narzekamy średnio raz na minutę – aż nie chce się wierzyć. Łapiecie się na częstym narzekaniu? Zauważacie je u innych? Macie świadomość, jaka jest skala tego zjawiska?
Narzekanie jest bardzo kuszące, bo pozwala nam chwilowo poczuć się lepiej, ale negatywnie wpływa na nasz mózg, a tym samym pracę i zdrowie

Czytaj dalej

Ciasto ze śliwkami i karmelizowanymi orzechami – zdecydowanie upiększające

Bardzo cienki kruchy spód, bardzo dużo śliwek i bardzo dużo orzechów – ciasto ze śliwkami i karmelizowanymi orzechami to ciasto marzeń. Swoim smakiem bezkonkurencyjnie rozświetla jesienne mroki, które chyba wszystkim mocno dają sie ostatnio we znaki.
Nie wiem jak Wy znosicie te ciemne, ponure poranki – ja nie najlepiej. Korzystam z własnych blogowych porad (Jak dobrze zacząć dzień – 6 prostych sposobów) – pomagają bardzo

Czytaj dalej

Bardzo szybki obiad – makaron z wędzonym łososiem i cukinią

Dziś pomysł na bardzo szybki obiad, co oczywiście nie oznacza, że on dokądś biegnie czy w jakikolwiek inny sposób się przemieszcza. A pomysł na szybki obiad stąd, że świeci slońce – znowu!, że mam pół torby jeszcze mokrych orzechów włoskich, które kocham, pół torby laskowych, które uwielbiam, ławkę przed domem, do pogadania z kotami też mam, dobrą książkę do skończenia i tak właśnie zamierzam spędzać czas przez najbliższe dwa dni

Czytaj dalej

Jak dobrze zacząć dzień – 6 prostych sposobów

To, jak się budzimy ma ogromne znaczenie. W pewnym sensie moment przebudzenia i czas zaraz po nim ustawia cały nasz dzień – jeśli szybko wyskakujemy z łóżka, spóźnieni, mając świadomość czego nie zdążymy już zrobić, albo jak bardzo się spóźnimy, jeśli to zrobimy – raczej trudno o dobry nastrój i pozytywne nastawienie do nadchodzącego dnia. Jak dobrze zacząć dzień? Jak dobrze się obudzić? Pokażę Ci dziś moje niezawodne sposoby, które pomagają dobrze się  nastroić  i z uśmiechem wyjść do świata

Czytaj dalej

Figi z karmelizowanymi orzechami – deser odstresowujący

Figi nie tylko pomagają przedłużyć młodość, poprawić wygląd skóry i poprawić sprawność seksualną (o czym pisałyśmy ostatnio), ale też sprawiają, że łatwiej nam się odstresować, głównie za sprawą magnezu, którego mają całkiem sporo. Łącząc je z migdałami i orzechami nerkowca wzmacniamy ich „naturalne skłonności”, dzięki czemu zyskujemy nie tylko pyszny deser, ale i szansę na rozluźnienie i spokój

Czytaj dalej

Love, love, love… czyli dlaczego warto jeść figi

Mam wrażenie, że w naszym kraju figi wciąż są zbyt mało popularne. Biorąc pod uwagę ich właściwości i walory smakowe, uważam, że zasługują na większe zainteresowanie – już to, że pod drzewem figowym doznał oświecenia Budda powinno nas mocno zainspirowac.
Platon z kolei pisał, że przed igrzyskami w Olimpii greccy sportowcy stosowali dietę figową, która wpływała pozytywnie na ich siłę, wytrzymałość i szybkość – figi stanowiły w tym czasie swoiste naturalne batony energetyczne  i może warto byłoby wkorzystywać je w tej roli także dziś.
Co ciekawe, figi uznawane są za silny afrodyzjak

Czytaj dalej